Friday, July 23

Petrol dan Dominasi Dunia




Kereta pertama yang dipatenkan menggunakan petrol sebagai bahan bakar dicipta oleh Karl Benz pada tahun 1885. Karl Benz kemudiannya menjadi pelopor kepada penubuhan dan kewujudan Mercedez-Benz. Dan penciptaan kereta berkuasa petrol ini telah mengubah landskap dunia sehingga ke hari ini.

Dengan terciptanya sebuah enjin yang berkuasakan petrol, dunia telah mengiktiraf bahawa petroleum adalah suatu sumber semulajadi yang sangat berharga sehingga digelar "emas hitam". Sebelum kewujudan enjin berkuasa petrol, tiada seorang pun manusia pernah terfikir untuk melabur berbillion wang untuk melakukan kerja gila mencari gali petrol di dasar laut. Negara-negara tandus seperti Negara Timur Tengah tidak akan menjadi kaya tak ingat jika enjin berkuasa petrol tidak tercipta.

Kenapa agaknya enjin ini mesti menggunakan petrol? Sebagaimana yang kita tahu, sebelum ini telah wujud enjin menggunakan wap air atau stim. Ok lah, mungkin enjin stim tidaklah begitu praktikal untuk direvolusikan menjadi kereta. Macam mana dengan enjin elektrik? Tahukah kamu bahawa enjin elektrik tercipta sebelum enjin petrol? Gustave Trove telah mencipta kereta beroda tiga menggunakan enjin elektrik pada tahun 1881. Namun, tiada siapa yang pasti apa yang berlaku kepada ciptaan beliau.

Yang pasti, kereta berenjin petrol terus berkembang menjadi industri automotif pada hari ini.
Pada kurun ke 18 dan 19, seluruh Eropah sedang mengalami revolusi perindustrian. Pada waktu ini pelbagai ciptaan dan penemuan baru muncul di Eropah selaras dengan permintaan industri yang sedang meningkat. Dan pada zaman ini juga menyaksikan kebangkitan suatu bangsa yang telah lama dipinggirkan dunia, iaitu bangsa Yahudi. Bangsa Yahudi telah merancang suatu propaganda besar besaran iaitu "world domination". Ini terbukti apabila Protocol of the Elders of Zion bercetak dalam bahasa Russia mula muncul pada tahun 1903.

Protokol ini mendedahkan bahawa Yahudi ingin mendominasi dunia dengan menggunakan ekonomi sebagai boneka utama. Oleh itu, mereka perlu mendominasi suatu sumber utama yang menjadi penggerak sesuatu ekonomi. Disinilah mereka melihat bahawa petrol atau "emas hitam" adalah alat yang tersangat efektif untuk mengawal ekonomi dunia. Sebab itulah, petroleum "dirancang" dan "diatur" supaya menjadi keperluan utama peradaban moden. Jika dikaji, penggunaan petroleum sebagai bahan bakar bukanlah alternatif yang terbaik. Petroleum menghasilkan gas Karbon Monoksida yang sangat berbahaya dan mencemarkan udara. Tentulah elektrik adalah sumber yang terbaik untuk menggerakkan enjin.

Namun jika hari ini dunia menggunakan enjin elektrik sepenuhnya, maka tidak akan wujud perang di Afghanistan dan Iraq. Dan cita-cita Yahudi untuk mengawal ekonomi dunia tidak akan tercapai. Elektrik senang untuk dihasilkan. Dan setiap negara di dunia ini berkemampuan untuk menjana tenaga elektrik sendiri.

Pelbagai strategi telah diatur oleh Yahudi supaya dunia pada hari ini akan bergantung pada petroleum. Perang dunia pertama telah dirancang untuk menjatuhkan Kerajaan Turki Uthmaniyyah. Dan kejatuhan empayar Islam terakhir ini telah memudahkan lagi perancangan Yahudi. Yahudi telah merasuah gabenor-gabenor tanah jajahan takluk Uthmaniyyah supaya belot kepada Sultan Mehmet VI. Setelah Empayar Turki tersungkur dan Republik Turki ditubuhkan oleh Mustafa Kemal, gabenor-gabenor korup tersebut telah dilantik menjadi raja kepada negeri seliaan mereka. Dari situlah bermula asal silah Raja Negara-Negara Arab pada hari ini.

Raja-raja ini telah menjadi sekutu rapat Yahudi dengan menjual hasil petroleum kepada mereka. Pemodal-pemodal Yahudi kemudiannya menubuhkan konglomerat gergasi seperti Shell dan BP untuk mencari gali petroleum. Pada mulanya telaga-telaga minyak hanya ditemui di padang pasir yang kering kontang. Dan saat Yahudi mengumumkan akan mencari gali minyak di dasar lautan, seluruh dunia menggaru kepala.

Seperti kita tahu, bangsa Yahudi telah mula mengkaji Al-quran sejak beratus-ratus tahun dahulu. Ajaibnya, Al-Quran yang berusia lebih pada seribu tahun telah menyebut tentang petroleum dalam Surah Al-A'la ayat 4-5:

وَالَّذِي أَخْرَجَ الْمَرْعَى
Dan (Allah) telah menumbuhkan tumbuh-tumbuhan.
فَجَعَلَهُ غُثَاء أَحْوَى
Dan Dia menjadikannya kering hitam.




Untuk membaca dengan lebih lanjut tentang kisah petroleum di dalam Al-Quran ini, sila baca disini.



Jadi sekarang fahamkah anda bagaimana Yahudi mendominasi dunia? Sekarang fahamkah kenapa setelah beratus-ratus tahun kereta dicipta, tiada satu pun usaha untuk merealisasikan kereta berkuasa elektrik oleh taiko-taiko pengeluar kereta di dunia? Sehinggalah pada mutakhir ini, Nissan mengumumkan kereta elektrik pertamanya iaitu Leaf. Akhirnya, dunia mula menyedari akan kebejatan kita kerana terlalu bergantung kepada petroleum sebagai nadi penggerak ekonomi dunia.

Semoga suatu hari nanti kita dapat memecah dominasi pemodal-pemodal Yahudi ini dengan rekaan kerata nasional pertama menggunakan enjin elektrik. Apabila tiba saat itu, Petronas dah tak relevan. Nak buat apa jadi negara pengeluar yang kaya raya sedangkan rakyat mengemis nak isi minyak. Bila? Tiada siapa yang tahu. Enjin 2.0 pun tak mampu nak buat lagi...Tunggu...Dan tunggu...

Sampai bila mau tunggu daa...






3 comments:

SEEPOT SEEDOT said...

best artikel ni....
ni la Yahudi laknatullah.

mereka akan diperangi habis-habisan,
sehinggakn pada suatu hari,
pokok akan berkata,
"Wahai orang Islam, orang Yahudi ada dibelakangku, datanglah bunuh mereka ini!"

sekadar renungan..

Anonymous said...

nice article...keep it up, alamaknya kena tukarlah dari engine petrol kepada engine hydro......make sure ,we enforce umno out from putrajaya in the coming general Election...mnyusahkan rakyat

nis n4d (*_~) said...

=D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails