Friday, February 26

Hari kelahiran Yang Terpilih


Alhamdulillah.Segala puji bagi Allah…


Hari ni adalah hari kelahiran insan yang paling agung merangkap kekasih Allah, Muhammad Ya Rasolullah ( s.a.w ).


Hari ini juga secara kebetulan adalah hari kelahiran insan yang hina merangkap hamba Allah, Muhammad Takiyuddin Abdul Ghani.


Ramai teman-teman yang wish. Terima kasih banyak-banyak kepada semua. Tapi secara jujurnya bila umur semakin jauh meniti usia dewasa ni, keghairahan untuk menyambut birthday ni dah semakin terhakis. Sekarang ni bila tiba saja hari lahir, dah tak fikir mana nak celebrate, hadiah apa yang akan dapat. Cuma terfikir, usia semakin meningkat, apa yang telah dicapai sepanjang kewujudan aku di alam dunia ini. Menilai pencapaian diri sendiri, muhasabah diri.


Terasa diri sangat kerdil jika dibandingkan dengan Rasoolullah ( s.a.w ). Terasa hari kelahiran aku dimuka bumi ini tak layak pon disambut atau diperbesarkan jika dibanding dengan hari kelahiran baginda.


Aku bukannya siapa-siapa. Hanyalah seorang hamba yang masih mencari erti kehidupan dan erti kewujudannya di dunia ini.


Juga kadang-kadang terfikir kenapa meraikan hari lahir ya? Siapa yang mulakan budaya ini. Yang pastinya Rasoolullah tak pernah mengajar ummatnya menyambut hari kelahiran. Mungkin Yahudi Laknat yang memulakan budaya ini? Wallahu’alam.


Kenapa juga perlu berarak ke sana ke mari membawa sepanduk besar gajah, selawat macam nak pecah anak tekak? Kononnya nak tunjukkan sayang kepada Rasoolullah ( s.a.w ). Walhal, sunnahnya, hadithnya dan ajarannya dah lama dipinggirkan. Dah lama ditinggalkan. Dah lama dipersendakan. Siapa juga yang memulakan budaya ini ya? Yahudi laknat juga kah? Wallahu’alam.


Selamat Hari Lahir Ya Rasoolullah ( s.a.w ). Aku bukanlah antara ummat mu yang soleh atau terbaik. Namun hati ini sentiasa tegar untuk menegakkan sunnah dan ajaranmu. Semoga aku diberi kekuatan dan petunjuk.Semoga kita dipertemukan jua suatu saat nanti, Ya Muhammad Khairu Khalkillah.

2 comments:

meow zaza said...

selamat ulang tahun meow mam...may Allah bless u..amin

Anonymous said...

Salam,

Saya adalah blogger Sosialis Hijau. Saya mohon pada tuan untuk keluarkan link saya dari blog tuan kerana blog, email dan FB saya telah di ceroboh. Bukan saya yang menulis blog bermula pada 2/3/10. Saya mohon sangat2 jasa baik tuan keluarkan blog saya dengan segera.

Sila hubungi saya di 019-4342479 untuk apa2 pertanyaan.

Terima kasih

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails